MOTO-MIRO s.r.o., prodej a distribuce motocyklových pneumatik. Distribuční sklad motopneu.
Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky společnosti:
MOTO-MIRO s.r.o.
Sídlo firmy: MOTO-MIRO s.r.o., kpt. Jaroše 1323/27a, 737 01 Český Těšín,Místo podnikání: provozovna Moto-Miro s.r.o., kpt. Jaroše 27a, 737 01 Český Těšín
Identifikační číslo: 28639260 DIČ: CZ28639260
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 36210
(dále jen „prodávající“) pro prodej prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese: www.motomiro.cz
Kontaktní údaje prodávajícího:
Adresa pro doručování: MOTO-MIRO s.r.o., kpt. Jaroše 27a, 737 01 Český Těšín (dále jen „kontaktní adresa“)
Adresa elektronické pošty: info@motomiro.cz (dále jen „kontaktní email“)
Telefon: (+420)558 746 704 (dále jen „kontaktní telefon“)
1. Úvodní ustanovení
2. Vymezení pojmů
3. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
4. Platební a dodací podmínky
5. Odstoupení od kupní smlouvy
6. Odpovědnost za vady a reklamační řád
7. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
8. Ochrana osobních údajů
9. Doručování
10. Závěrečná ustanovení
11. Místo zpětného odběru
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751
zákona
č.89/2012 Sb., občanského zákoníku, v aktuálním znění,dále jen
„občanský zákoník“) platí pro nákup v internetovém obchodě „motomiro“
prostřednictvím webového
rozhraní umístěného na internetové adrese www.motomiro.cz
(dále rovněž jen „webové rozhraní“) provozovaném prodávajícím.
1.2. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují
základní
práva a povinnosti prodávajícího, kupujícího a uživatele. Kupující
zasláním
objednávky a dále též potvrzením ve webovém rozhraní současně stvrzuje,
že
akceptuje tyto obchodní podmínky a že se s nimi seznámil.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je
možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají
přednost před ustanovením obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí
kupní
smlouvy (za „kupní smlouvu“ se zde označuje smlouva kupní, smlouva o
dílo, smlouva o
poskytnutí služby, či jiná smlouva, uzavřená dle těchto obchodních
podmínek). Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny
v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se
kupující a prodávající výslovně dohodnou na jiném jazyce.
Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny ve webovém rozhraní a v průběhu
objednání zboží, a je tak umožněna jejich archivace, reprodukce,
uchování a opakované zobrazení kupujícím, což kupující bere na vědomí a
zavazuje se v průběhu objednávání zboží obchodní podmínky
pro sebe uchovat pro pozdější opakované zobrazení.
1.5. Veškeré smluvní vztahy se řídí obchodními
podmínkami a vztahy jimi neupravené zákonem občanským zákoníkem, a
je-li smluvní stranou
spotřebitel, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů.
1.6. V případech, kdy osoba,
která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při
objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v
rámci svého samostatného výkonu povolání nebo je právnickou osobou,
neuplatní se na ni ochrana spotřebitele dle těchto obchodních
podmínek, zejména se neuplatní příslušná ustanovení článku 5 –
Odstoupení od kupní smlouvy.
2. Vymezení pojmů
2.1. Kupující
je fyzická nebo právnická
osoba, která má v úmyslu koupit prostřednictvím webového rozhraní
zboží. Vzhledem k platné právní
úpravě se rozlišuje kupující, který není spotřebitelem a kupující,
který spotřebitelem je.
2.2. Spotřebitel
je každý člověk, který mimo rámec
své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem
nebo s ním jinak jedná.
2.3. Uživatel
je každá fyzická nebo právnické
osoba, která navštíví webové
rozhraní obchodu. Kupující je také uživatelem.
2.4. Zboží
prodávané prostřednictvím webového
rozhraní jsou
pneumatiky pro motocykly a skůtry, duše, textilní a kožené
oblečení, rukavice, motorkářská obuv, přilby, zavazadla, mototechnika a
doplňky pro motocykly.
3. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
3.1. V případě, že to webové rozhraní umožňuje,
kupující provádí objednávání
zboží:
- bez registrace ve webovém rozhraní, tj. přímo prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře či jinak)
- nebo prostřednictvím e-mailové komunikace s prodávajícím zasláním objednávky na kontaktní email prodávajícího.
3.2. Objednávka bez registrace (objednávka učiněná
jinak než z uživatelského účtu) musí obsahovat přesný název objednaného
zboží (případně
číselné označení zboží) a počet kusů zboží a osobní údaje kupujícího
(jméno a příjmení, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou
adresu).
3.3. Pokud to webové rozhraní umožňuje, může
kupující
na základě jím provedené registrace ve webovém
rozhraní přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze
svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednání zboží
(dále jen „uživatelský účet“). Prodávající nenese
odpovědnost za případné využití uživatelského účtu třetími osobami.
3.4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to
zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok
nevyužívá, či v případě,
kdy kupující poruší své povinnosti z příslušné kupní smlouvy (včetně
těchto obchodních podmínek).
3.5. Webové rozhraní obsahuje seznam zboží a
informace o něm,
a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny
včetně
veškerých daní (včetně DPH), cel a dalších poplatků. Uvedené ceny
nezahrnují ceny a náklady za balení, dopravu nebo dodání zboží
kupujícímu.
Informace o nákladech spojených s balením a dopravou nebo dodáním zboží
obsahuje webové rozhraní a čl. 4 těchto obchodních podmínek.
Tyto ceny platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci
území České republiky (ledaže je ve webovém rozhraní uvedeno
výslovně jinak).
3.6. Ceny
prezentovaného
zboží a ceny za balení, dopravu a dodání zůstávají v platnosti po dobu,
kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Případné slevy z
ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně
kombinovat, ledaže prodávající uvede výslovně jinak.
3.7. Možnost
prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně s kupujícím
sjednaných podmínek je zachována.
3.8. Prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní
je
informativního
charakteru a nejedná se o nabídku ze strany prodávajícího (resp. o jeho
návrh na uzavření smlouvy; § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se
nepoužije). Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně
takto prezentovaného zboží. Nabídka označená jako „akční“ platí do
vyprodání zásob nebo do doby skončení takové nabídky uvedené
ve webovém rozhraní nebo do odvolání nabídky nebo do další aktualizace
nabídky.
3.9. Pro objednání zboží vyplní
kupující objednávkový formulář (nebo uvede příslušné informace při
telefonické nebo emailové komunikaci) ve webovém rozhraní,
který obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní a uvede jeho počet, případně označení zboží podle položek v prezentaci/katalogu prodávajícího),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží včetně dodací adresy,
- identifikační a kontaktní údaje kupujícího, včetně fakturačních údajů (pokud je vyžadováno),
- informace o nákladech spojených s balením, dopravou nebo dodáním zboží (dále společně jen jako "objednávka").
3.10. Před zasláním objednávky prodávajícímu je
kupujícímu umožněno
zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to
i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé
před a při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující
prodávajícímu kliknutím na tlačítko „potvrdit dodání". Údaje uvedené v
objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající
neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího
uvedenou v objednávce nebo v jeho uživatelském účtu (v případě rozporů
má přednost adresa v objednávce; dále jen „elektronická
adresa kupujícího“), přičemž platí, že pokud není uvedeno v potvrzení
jinak, toto potvrzení není samo o sobě přijetím (akceptací)
objednávky ve smyslu odst. 3.13 těchto obchodních podmínek, tedy není
uzavřením kupní smlouvy.
3.11. Prodávající je vždy oprávněn požádat
kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky
nebo ověření totožnosti kupujícího (například písemně, faxem
či telefonicky). Není-li objednávka nebo totožnost osoby kupujícího
kupujícím na výzvu prodávajícího potvrzena, resp. ověřena,
považuje se objednávka za neplatnou a kupní smlouva nevznikne. V
případě zjištění jakéhokoli nedostatku, zejména neúplnosti nebo
nesouladu údajů o osobách oprávněných objednávat zboží, je prodávající
oprávněn k objednávce nepřihlížet. Objednávku, která nesplňuje
podstatné náležitosti, je prodávající oprávněn odmítnout (resp. k ní
nepřihlížet) nebo vrátit k doplnění a poskytnout k tomu přiměřenou
lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se na objednávku hledí,
jako by nebyla nikdy doručena.
3.12. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím
vzniká (tj. kupní smlouva
je uzavřena) doručením přijetí objednávky (akceptací, dále jen
„přijetí objednávky“), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu
elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího, a pokud
by
k tomuto nedošlo, tak úhradou celé kupní ceny nebo převzetím
objednaného zboží kupujícím, dle toho, co nastane dříve. Přijetí
objednávky
(akceptace) může být součástí potvrzení o obdržení objednávky (pokud je
to v potvrzení výslovně uvedeno), nebo může po tomto
potvrzení následovat samostatně.
3.13. Kupující
bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve porušily kupní smlouvu
(včetně obchodních podmínek).
3.14. Kupující souhlasí s použitím prostředků
komunikace
na dálku při
uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití
prostředků
komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (především
náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.15. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje dodat
kupujícímu zboží uvedené v
objednávce a kupující se zavazuje toto zboží od prodávajícího
či jím zvoleného přepravce převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu
zboží uvedenou v objednávce.
3.16. V případě, že došlo ke zjevné technické
chybě
na straně prodávajícího při
uvedení ceny zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání,
není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně
chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno přijetí
objednávky podle odst. 3.13 těchto obchodních podmínek.
3.17. Prodávající upozorní kupujícího, pokud cena
uvedená u zboží ve webovém
rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální. Pokud
kupující nesouhlasí se zvýšením ceny, prodávající si vyhrazuje právo
odstoupit od kupní smlouvy.
3.18. Kupující může zrušit objednávky dosud
nepotvrzené prodávajícím dle odst. 3.13
telefonicky nebo emailovou zprávou na kontaktním telefonním
čísle, resp. emailové adrese prodávajícího. Všechny objednávky přijaté
prodávajícím dle odst. 3.13 jsou závazné. I závaznou objednávku
lze po předchozí domluvě s prodávajícím zrušit. V případě, že nebude
objednávka zrušena do doby před expedicí a bude expedována,
může být po kupujícím požadována náhrada nákladů spojená s expedicí a
vrácením zboží způsobených zrušením objednávky.
4. Platební a dodací podmínky
4.1. Společně s kupní cenou je kupující povinen
zaplatit prodávajícímu také náklady
spojené s balením a dodáním zboží, jejichž výše je uvedená
ve webovém rozhraní a bude uvedená v objednávce a v jejím přijetí.
Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i tyto
náklady spojené s dodáním zboží.
4.2. Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za
zboží prodávajícímu mimo
dalších způsobů uvedených ve webovém rozhraní i některým z níže
uvedených způsobů:
- v hotovosti při platbě na dobírku nebo při osobní odběru na provozovně
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č.2219043389/0800, vedený u společnosti Česká spořitelna, pobočka Český Těšín, ul.Jablunkovská 1960/10a (dále jen „účet prodávajícího“);
4.3. Způsob platby uvede kupující v objednávce (kde
budou uvedeny i případně
další platby v souvislosti se zvoleným způsobem platby).
4.4. Platba zboží je možná v českých korunách (Kč).
4.5. Prodávající nepožaduje zpravidla zálohu na
kupní cenu zboží nebo
obdobnou platbu. V odůvodněných případech (především u objednávek
s celkovou cenou nad 5.000,- Kč) tak může učinit. Prodávající je
oprávněn požadovat uhrazení celé ceny zboží před jeho odesláním
nebo předáním kupujícímu (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se
nepoužije).
4.6. V případě platby v
hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při
převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena
splatná do tří pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.7. V případě bezhotovostní platby je kupující
povinen uhrazovat kupní cenu
zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby – číslo
objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího
uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet
prodávajícího.
4.8. Je-li to v obchodním styku
obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy,
vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě
kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je
plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu
vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení kupní ceny zboží a bude
přiložena ke zboží, na požádání jej zašle i v elektronické podobě
na elektronickou adresu kupujícího.
4.9. Zboží, které je skladem, prodávající v případě
osobního převzetí
expeduje zpravidla v den přijetí objednávky. V případě platby na
dobírku
expeduje prodávající zpravidla do 3 pracovních dnů od přijetí
objednávky. Při platbě převodem na účet prodávající zboží skladem
expeduje
zpravidla do 5 pracovních dnů od připsání příslušné částky na svůj
účet. Částečné dodání objednaného zboží je přípustné za předpokladu,
že nebyl dohodnutý opak.
4.10. Zboží, které není
skladem, prodávající expeduje, jakmile je to možné. O přesném datu je
kupující předem informován. V případě, že zboží z
objektivních příčin (zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat,
výrazně se zvýšila jeho cena nebo náklady na dodání) není možné
za původních podmínek dodat, nebo se plnění stane objektivně nemožným,
nebo pokud nemá kupující vyrovnány veškeré závazky vůči
prodávajícímu splatné ke dni vystavení objednávky, má prodávající právo
odstoupit od kupní smlouvy. O odstoupení od kupní smlouvy bude
kupujícího neprodleně informovat. V případě, že kupující již zcela nebo
zčásti uhradil kupní cenu, bude mu přijatá částka vrácena bezhotovostně
na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet, ze kterého byly
prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující
žádný do 3 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí), a to do 5 dnů od
odstoupení od kupní smlouvy.
4.11. Způsoby dodání zboží jsou uvedeny na webovém
rozhraní. Konkrétní způsob dodání
zboží bude zvolen kupujícím v objednávce a potvrzen
prodávajícím v přijetí objednávky.
4.12. Náklady na dodání zboží v závislosti na
způsobu odeslání a převzetí
zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu, budou uvedeny
v objednávce kupujícího a v přijetí objednávky ze strany prodávajícího.
4.13. V případě, že kupující zboží nepřevezme ani
neodstoupí od kupní smlouvy
v souladu s těmito obchodními podmínkami, má prodávající
nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním
(za uskladnění u prodávajícího za každý den prodlení ve výši
max. 10,- Kč, maximálně však celkem 500,- Kč nebo do výše kupní ceny,
pokud je nižší než 500 Kč), jakož i dalších nákladů, které
prodávajícímu
z důvodu nepřevzetí zboží kupujícím vzniknou, a dále má právo od kupní
smlouvy odstoupit.
4.14. V případě, že je
z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným než sjednaným způsobem, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s takovým doručováním.
4.15. Dodáním zboží podle těchto obchodních
podmínek se rozumí okamžik
doručení zboží kupujícímu v souladu s kupní smlouvou. Bezdůvodné
odmítnutí zboží kupujícím se nepovažuje za nesplnění povinnosti dodat
zboží ze strany prodávajícího ani za odstoupení od smlouvy
ze strany kupujícího. Při převzetí zboží je kupující povinen
zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně
oznámit
přepravci a prodávajícímu. Odmítnutí převzít zásilku z důvodu
poškozeného obalu se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí zboží. Podpisem
dodacího listu kupující potvrzuje, že zásilka zboží splňovala veškeré
náležitosti a bere na vědomí, že reklamace zboží z důvodu porušení
obalu zásilky již není možná.
4.16. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží
zaplacením celé kupní ceny za
zboží (včetně nákladů na balení a dodání), nikoli však dříve,
než zboží převezme. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu
zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo
okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s
kupní smlouvou tak neučinil (tj. zpravidla, když je zboží pro něho
připraveno
k převzetí).
4.17. Dodací podmínky jsou uvedeny pro
objednávky provedené na území ČR, za hranice zboží nezasíláme, je možný
pouze osobní odběr.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující bere na
vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné
odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo
upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a dále o dodávce
zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 5.1 či
o jiný případ, kdy nelze
od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením §
1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to
do čtrnácti dnů
od převzetí zboží. Pro odstoupení od kupní smlouvy
může kupující využít formulář poskytovaný prodávajícím (ke
stažení formulář
odstoupeníl),
nebo na vyžádání zašle prodávající na
elektronickou adresu kupujícího. Odstoupení od kupní smlouvy
může kupující zaslat na kontaktní adresu prodávajícího nebo na
kontaktní e-mail prodávajícího.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy
dle
odst. 5.2 těchto obchodních
podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu
vráceno (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá) do 14 dnů
od odstoupení od kupní smlouvy na kontaktní adresu
prodávajícího. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené,
neopotřebené a neznečištěné a, je-li to možné, v původním obalu.
5.4. Kupující spolu s vráceným zbožím
přiloží kopii
dodacího listu a
faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží,
a dále písemné vyjádření o odstoupení od kupní smlouvy a
zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí
hotovosti či jinak). Vyjádření rovněž musí obsahovat
kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu kupujícího.
5.5. Ve lhůtě deseti dnů od vrácení zboží
kupujícím
dle odst. 5.3 obchodních
podmínek je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného
zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno,
opotřebeno či částečně spotřebováno.
5.6. Prodávající
peníze vrátí do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to
bezhotovostně
na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím, nebo na účet, ze kterého
byly
prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující
žádný do 10 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí), s čímž kupující
tímto vyslovuje
svůj souhlas za podmínky, že mu tímto způsobem nevzniknou žádné další
náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající
není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu
kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu
odeslal.
5.7. Jestliže kupující zvolil
jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí,
vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši
odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.8. Kupující bere na vědomí, že pokud
zboží
vrácené kupujícím bude
poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu
vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na
úhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně
započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny a nákladů na
dodání zboží.
5.9. Při zasílání je
kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k
jeho poškození či zničení. Za zboží podstatně poškozené či
zničené při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu nelze vrátit
kupní cenu a náklady na dodání zboží.
5.10. Náklady spojené s navrácením zboží
prodávajícímu v případě odstoupení
od kupní smlouvy kupujícím hradí kupující, a to i pokud nemůže
být zboží navráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Prodávající je oprávněn započíst své skutečně vynaložené náklady
spojené s navrácením zboží na kupní cenu a náklady na dodání zboží,
které mají být kupujícímu vráceny.
6. Odpovědnost za vady a reklamační řád
6.1. Práv kupujícího z vadného plnění se řídí
příslušnými obecně závaznými
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099
až 2117 a § 2158 až 2174 občanského
zákoníku).
6.2. Prodávající odpovídá
kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebokteré kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.3. Ustanovení uvedená v předcházejícím odstavci
obchodních podmínek a
záruka za jakost se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu
na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží
způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu
odpovídající
míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí
kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
6.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od
převzetí, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí.
6.5. Práva z vadného plnění, včetně záruční
odpovědnosti, uplatňuje kupující
u prodávajícího na kontaktní adrese prodávajícího (další způsoby
uplatnění vad dle reklamačního řádu nejsou tímto jakkoli omezeny). Za
okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající
obdržel od kupujícího reklamované zboží.
6.6. Reklamační
řád
- Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky za jakost spotřebitelem, v souladu s ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- U veškerého zboží prodávaného prodávajícím kupujícímu, který je spotřebitelem, odpovídá prodávající kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a že se vady u spotřebního zboží nevyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží kupujícím.
- V případě, že se v průběhu záruční doby (v případě poskytnutí záruky za jakost) nebo v průběhu doby dle předcházejícího odstavce vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku má kupující právo místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný. U odstranitelné vady má kupující dále právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující o vadě před převzetím věci věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, vyjma případů stanovených zákonem. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo
- značné obtíže.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího (nebo osoby určené k opravě) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
- Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno na kontaktní adresu prodávajícího, do provozovny prodávajícího či místa podnikání prodávajícího.
- Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po uplynutí stanovené záruční doby, a dále na opotřebení zboží způsobené jeho užíváním. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení; u věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána; místo práva na výměnu má kupující v případech dle této věty právo na přiměřenou slevu.
- Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:
- Informování Prodávajícího telefonicky, e-mailem či písemně. Pokud to webové rozhraní umožňuje, může kupující pro oznámení reklamace využít reklamační protokol, který mu bude zaslán na adresu elektronické pošty nebo je k dispozici ke stažení na webovém rozhraní.
- Doručení reklamovaného zboží (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá) na kontaktní adresu prodávajícího (nebo osoby určené k opravě), do provozovny prodávajícího nebo do místa podnikání prodávajícího. Při zasílání je kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Ke zboží je nutno přiložit doklad o zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
- Je-li reklamace shledána neoprávněnou, má prodávající právo požadovat náhradu nákladů spojených se zjišťováním vady a náhradu nákladů na přepravu reklamovaného zboží zpět ke kupujícímu.
7. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
7.1. Pokud se kupující domnívá, že prodávající Vás poškodili,
nebo nedostál svým závazkům, pište na naši emailovou adresu info@motomiro.cz
7.2. Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015,
kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
7.3. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem,
je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu,
viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
7.4. U České obchodní inspekce má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře,
dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs .
7.5. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu
nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
7.6. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů EU, která je dostupná
online na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.
Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
7.7. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení
spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení
Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na
adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
7.8. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
7.9. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je
fyzickou osobou, je
poskytována zákonem č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění
pozdějších předpisů.
8.2. Kupující souhlasí se zpracováním a
shromažďováním těchto svých osobních
údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště a doručovací a fakturační
adresa, odlišuje-li se od adresy bydliště, identifikační číslo a daňové
identifikační číslo, adresa elektronické pošty a telefonní číslo,
případně
dalších osobních údajů, které uvede v objednávce nebo při registraci
uživatelského účtu (dále společně vše rovněž jen jako „osobní
údaje“), a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto
zpracováním. Osobní údaje budou zpracovávány pro účely realizace
práv a povinností z kupní smlouvy, pro vedení uživatelského účtu a pro
účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu (pokud
tuto možnost označí, nebo pokud její označení není možné, tak ji
výslovně nevyloučí). Souhlas nebo jeho odepření se zpracováním osobních
údajů není podmínkou, která by znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
8.3. Zpracováním osobních údajů kupujícího může
prodávající pověřit třetí
osobu jakožto zpracovatele.
8.4. Kupujícímá právo přístupu ke svým osobním
údajům, právo na jejich opravu včetně
dalších zákonných práv k těmto údajům. Kupující prohlašuje,
že byl poučen o tom, že osobní údaje je možno na základě písemné
žádosti kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje kupujícího
jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje kupujícího
prodávající nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí
dopravci a osoby podílející se na dodání zboží kupujícímu, kterým jsou
osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který
je nutný pro doručení zboží.
8.5. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu
neurčitou. Osobní údaje budou
zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem
nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
8.6. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje
jsou přesné a že byl
poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
8.7. Požádá-li
kupující o
informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen
tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí
informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu
nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
8.8. Kupující souhlasí se zasíláním informací
souvisejících se zbožím,
službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu
kupujícího.
Kupující dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícího.
Souhlasy dle obou předcházejících vět může kupující kdykoli
odvolat.
9. Doručování
9.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá
korespondence související s kupní
smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to
elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je
doručováno
na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v
objednávce, nebo v rámci komunikace mezi stranami.
9.2. Zpráva je doručena:
v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Pokud vztah související s užitím webové
stránky nebo právní vztah
založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak
strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena
práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů
jiných států, která poskytují spotřebiteli vyšší míru ochrany.
10.2. V otázkách neupravených kupní smlouvou (včetně
objednávky a jejího
přijetí) a obchodními podmínkami (či případně komunikací mezi
stranami) se právní vztah řídí podmínkami uvedenými ve webovém
rozhraní. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k
uzavření kupní smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
10.3. Prodávající nenese odpovědnost za chyby
vzniklé v důsledku zásahů
třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu
s jeho určením. Uživatel a kupující nesmí při využívání webového
rozhraní používat mechanismy, programové vybavení, skripty, nebo
jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, tj.
především narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém,
nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám
umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové
vybavení nebo další součásti tvořící webového rozhraní a užívat webové
rozhraní nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. Chyby
vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky nebo při jejím
podání a vyřizování budou zjišťovány a opravovány na základě e-mailové
nebo telefonické komunikace.
10.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na
základě živnostenského
oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování.
Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
Kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele provádí
Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/) a práva na ochranu
spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich
ochranu. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se
technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká
obchodní
inspekce (http://www.coi.cz/). Dozor nad ochranou osobních údajů
provádí Úřad pro ochranu osobních údajů (http://www.uoou.cz/).
Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající
prostřednictvím své výše uvedené emailové adresy, případně
se může kupující obracet na zájmová sdružení a jiné subjekty působící v
rámci ochrany práv spotřebitelů. Prodávající není ve vztahu
ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ani žádné takové dobrovolně
nedodržuje (ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského
zákoníku).
10.5. Je-li některé ustanovení
obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné (a to i z
důvodů jejich rozporu s právem na ochranu spotřebitele),
nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí
ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny
a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
10.6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je
uložena a archivována
prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám
(ustanovení těchto podmínek a zákona o poskytnutí kupní smlouvy a
obchodních podmínek kupujícímu nejsou tímto jakkoli dotčena).
Kupní smlouvu včetně obchodních podmínek poskytne prodávající
kupujícímu na vyžádání v textové podobě (v elektronické podobě
zasláním emailem)
10.7. Kupující na sebe
přebírá nebezpečí změny okolností (ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského
zákoníku).
10.8. Znění obchodních podmínek může
prodávající měnit či doplňovat. Práva a povinnosti stran se řídí vždy
tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.
10.9. V případě dotazu k obchodním podmínkám a
kupní smlouvě poskytne
prodávající kupujícímu bezodkladně veškeré potřebné informace.
11. Místo zpětného odběru
Sycorex CR s.r.o., Bělčice u Ostředka 23, 257 24 Chocerady, Tel.: +420 777 696 050
MOTO-MIRO s.r.o., kpt. Jaroše 27a, 737 01 Český Těšín,
zde může zákazník bezplatně odevzdat opotřebované pneumatiky k ekologické likvidaci osobně, nebo zasláním na uvedenou adresu.
Místo zpětného odběru je viditelně označeno.
MOTO-MIRO s.r.o., kpt. Jaroše 27a, 737 01 Český Těšín,
zde může zákazník bezplatně odevzdat opotřebované pneumatiky k ekologické likvidaci osobně, nebo zasláním na uvedenou adresu.
Místo zpětného odběru je viditelně označeno.

© MOTO-MIRO s.r.o., 2011, kpt. Jaroše 27a, 737 01 Český Těšín
realizace: 3solutions, spol. s r.o.
realizace: 3solutions, spol. s r.o.
Motopneu: 558 746 704, 602 746 909